دغدغه های کاربران سایت های همسریابی - راستان نیوز 
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - 12 اردیبهشت - 1403  
true
false

باسلام وخسته نباشید بنده دختری مجرد20ساله با مردی صیغه موقت شدم البته فقط تلفنی ارتباط دارم بعد ازمدتی متوجه شدم ایشون زن مومن وصالحی دارن به ایشون اعتراض کردم ه نظرم منم هیچ اشکالی نداره امیدوارم اون آقا شما رو عقد دائم کنه توام حقت زندگی کنی نباید همیشه حق به زن اول داد واقعا تعدد زوجات باید در جامعه اجرا بشهچرا نگفتن گفت مشکلی نداره من مواظب زندگیم هستم شرایط روحی شما قابل درک است و … ولی بارها در همین سایت با دلایل مختلف بیان کردیم که رابطه آن هم قبل از ازدواج نه تنها منجر به ازدواج نمی‌شود بلکه طرفین یا یکی از آن دو ضرر می‌کنند و بعد باید کلی رنج و حسرت بخورند تا بتوانند آن را فراموش کنند و با این مسئله کنار بیایند.اما باید توجه داشته باشید که در این رابطه تنها طرف مقابلتان مقصر نیست، بلکه خود شما هم در قبول این رابطه و … نقش داشتید؛ درست است که ایشان اصرار زیادی برای رابطه داشت، ولی این شما بودید که می‌توانستید این رابطه را نپذیرید. از طرفی آن زمانی که به قول شما دستان را گرفت و ….ازدواج به روش سنتی یا همان روشی که از جانب بزرگان علم روانشناسی و اجتماعی ودینی توصیه میشود به معنای ازدواج کورکورانه و بدون پسند طرف مقابل نیست بلکه دختر یا پسری جهت ازدواج معرفی میشوند در سایت همسریابی موقت و دائم شیدایی و این دو خانواده در قالب یک سلام خسته نباشید. نماز و روزه هاتون قبول.

بنده دختری 20 ساله هستم . چند وقت پیش خواستگاری داشتم که 7 سال از من بزرگتر بودن و تحصیلات دانشگاهی هم نداشتند. و طبق تحقیقات کمی که پدر و مادرم انجام دادند ، متوجه شدند که فرد بسیار با ایمانی هستند. و شغل آراد وضع مالی خوبی هم دارند.گر بعد از بررسی به این نتیجه واقعا رسیدید که اختلاف میان شما و ایشان در جهات مذکور زیاد است، در ان صورت رد کردن ایشان از جهت شرعی و عقلی مشکلی ندارد و به معنای عدم رضایت خداوند نیست.

اینکه معیار تحصیلات را برای خودتان بزرگ کنید و … باید بررسی کرد که چرا تحصیلات برای شما از اهمیت بالاتری برخوردار است؟ به ویژه اگر طرف مقابل نه تنها مخالف تحصیلات نباشد بلکه موافق آن باشد و روحیه علم پژوهی هم داشته باشد و از جهات درک و فهم ومهارتهای زندگی و همچنین سلایق و علایق میان شما و ایشان اختلاف کمی باشد، در آن صورت ملاک تحصیلات، معیار قابل توجهی نخواهد بود؛ چرا که چه بسیار زوج‌هایی که علیرغم بالا بودن میزان تحصیلاتشان، اختلافات اساسی در درک و فهم و …. دارند. بنابراین بهتر است با گفتگو و مشورت و تحقیق بررسی کنید که چقدر در جهات مذکور تشابه و نزدیکی میانتان وجود دارد.

بنده مذهبی هستم و دارم لیسانس میگیرم. و قصد دارم که ان شالله تا مقاطع بالاتر هم بخونم و شاید درگیر کار هم بشم.درست میگید. ولی به نظرم کسی که تو جامعه ی الانمون تحصیلات نداشته باشه ، حداقل در ظاهر یه کم نرمال نیست! البته درسته که آدم نباید زیاد با مردم و حرف هاشون زندگی کنه ولی خب در مقابل دوستان و اقوام یه کم برام سخته که بگم همسرم تحصیلات نداره ! نمیدونم..سری چارچوب های امن اخلاقی با هم آشنا میشوند تا بتوانند برای آینده خود تصمیم بگیرند و اگر مورد پسند هم بودند سایت صیغه موقت با هم ازدواج میکنند و این روش میتواند ایمن ترین روش برای ازدواج باشد چون ازدواج به سبک های غلط امروزی میتواند بیشترین خطر را بر سلامت روانی و جسمانی دختران داشته باشد که در نهایت نوعی اضطراب و بدبینی به سراغ دختران میآید که دیگر نمیتوانند به کسی اعتماد کنند. همان جا می‌توانستید رابطه را قطع کنید ولی علیرغم دیدن رفتارهای غیرطبیعی و منفی او باز به این رابطه ادامه دادید و با وجود اینکه ایشان به خواستگاری شما آمد ولی به سرانجام مطلوب نرسید.به هرحال باید این اشتباهی را مرتکب شدید بپذیرید و از آن درس بگیرید و به این فکر کنید که اگر هم با او ازدواج می‌کردید، چه بسا در طول زندگی دچار مشکل می‌شدید و کارتان به جدایی و … می‌کشید. خدا رو شاکر باشید که تکلیفتان قبل از ورود به سایت همسریابی موقت و دائم شیداییزندگی مشترک مشخص شد و چندان ازمن یه بار سوال کردم در مورد تفاوت سنی میگفتن بستگی به طرفین داره حتی دوازده سیزده سال اختلاف سنی اختلاف سنی شما اصلا زیاد نیست این یک دوم اینکه تحصیلات تو زندگی اصل نیست اصل رضایت همسر هست.خب وقتی از نظر مالی خوبه چرا خودتون رو تو دردسر میخواید بندازید برای کار .تحصیلات هم زیاد گیر نده،بخدا ازدواج مهمترین و حیاتی ترین نیاز انسانه تحصیلات ذیل این نیازه و اصلا اهمیت خود ازدواج در سایت صیغه موقت رو نداره.همون اسلامی که شما ازش حدیث آوردین همون اسلام هم بر ازدواج به هنگام تاکید داره فرصت های ازدواج خوب رو فدای تحصیلات نکنید، به قول قرآن کریم چیز با ارزش رو به کمتر ندید. تحصیلات خوبه ،ولی گزینه خوب میاد بچسبید نذارید بره مهم اینه که یه زندگی خوب و خدایی داشته باشید تحصیلات هم نبود، نباشه. این ازدواج درباره سوال اولتان باید عرض کنم که اختلاف تحصیلی‌ که بین شما و ایشان وجود دارد، نمی‌توان ابتدا به ساکن چیزی گفت جز اینکه شما با گفتگو در جلسات آشنایی بررسی کنید که آیا این اختلاف تحصیلی و اختلاف سنی باعث شده که شما و ایشان از جهات درک و فهم و علم مربوط به مهارتهای زندگی، سلایق و علایق، خواست‌ها و تمایلاتتان اختلاف زیادی داشته باشید یا نه؟ همچنین از انجایی که مقطع تحصیلی شما از ایشان بالاتر است، آیا نگاه از بالا به پایینی نسبت به ایشان دارید یا نه؟
در ضمن در جلسات آشنایی با گفتگو در زمینه‌های مختلف پی به میزان اختلافات و تشابهات میان خود و ایشان برسید.و رابطه متضرر نشدید.رابطه شما در چارچوب شرع بوده و نظر شرعی اشکالی ندارد اما اگر رابطه شما کمک کند تا به زندگی او و همسرش آسیبی وارد کند مورد پسند نیست و باید مواظبت کنید تا رابطه با شما زندگی زناشویی آنها را تحت شعاع قرار ندهددرست است که شرعا کار شما مجاز است ولی در شرع مقدس تاکید دارد که مردانی که عقد موقت میکنند سعی کنند که از همسرانشان مخفی کنند تا باعث آزردگی آنها نشود و ابن مساله بیشتر به عملکرد و توقعات شما بستگی دارد.موفق باشید.هیچ اشگالی ندارهتو نباشی همشیوه خواستگاری اینطور نیست که از روی عکس بپسندن ، مثلا مادر من بگه فلان دختر خوبه ، من ازش نمیخوام عکسشو ببینم . شرایط خانوادگی و ایمانی طرفو می پرسم. عکس پرسنلی که نشون نمیده ، عکس باز هم که گناهه ‌.کلیات طرف باعث میشه من برم خواستگاری ، بعد هم شناخت بیشتر . که یا میشه یا خیر .دوستی ها احتمال منجر به ازدواج شدنشون کمه . مشکلاتو تو همین سایت بخونید . حتی با چند سال ارتباط جنسی هم ، همدیگرو رها کردن .شما محجبی ، مومنه هستی ، اصلا توقع نداشته باش تو خیابون مورد پسند قرار بگیری. انشالله یه فرد لایق قسمتتون بشه
میره سراغ یکی دیگهاتفاقا تو که باشعوری بهتره باشی معلوم نیست زن بعدی چه زنی باشهسلام . من یکم تند بگم نظرم رو . معذرت .نمیتونیم پول ربا رو پول دزدی رو انفاق کنیم .خواهرم دوست شدی ،دست دادی بوس دادی ، بعد انتظار داری طرف پایبند بقرآن باشه ؟درسته فشار میاد به آدم ، چهارچوبارو میشکنه ، اما وقتی اشتباه میکنیم توقع نداشته باشیم همه چی روبراه باشه.ایشونم بد کرده ، بقول شما بدون حتی حلالیت و … و تاوان هم داره . شک نکنید .شمام حلالش کن . ببخشش . به خاطر ماه رمضان. ببخشیم تا خدا هم ماهارو ببخشه .خودتونم همین شبای عزیز برید سمت خدا ، خودش آرامش میده و گره گشاست .انشالله یکی از راه درستش بیاد و خوشبختتون کنهدرباره سوال دومتان هم باید عرض کنم که در انتخاب همسر در سایت همسریابی موقت و دائم شیدایی لازم است که طرفین و اینکه ایشون بعدا فک نکنن که شما برتری دارید بهشون به خاطر لیسانس . یهو بحث تحصیلات شه فک کنن ضعف دارند . اگر حتما شغل و کار بیرون براتون مهمه ، همین اول بگید بهشون تا یا کوتاه بیان یا برن سراغ انتخاب دیگه ، که بعدا جدالی ایجاد نشه. اگرم موافقت کردن بگید بهشون که ثبت کنند . معمولا آقایون فک میکنند بعدا میتونن مخالفت کنند ، شایدم موفق شن اما لطمه میزنند. ۲. بهترین شیوه خواستگاری همین رواله که دو فرد در محیط خانواده ، هم رو بشناسند . اول خانواده ها کلیاتو بسنجند بعد دو نفر آشنا شن . اینجوری منطقی تر انتخاب میکنند . مثلا الان شما سبک سنگین میکنید ، اما اگر خارج از عرف باشه ، یا احساسی از قبل باشه ، ممکنه مشکلاتو نبینید .خیلی ها ارتباط قبل از خواستگاری رو انتخاب میکنند، اما میبینیم به ندرت به سرانجام میرسند ‌. خواستگاری رفتن سایت صیغه موقت برای شناخته و بله گرفتن ، طبیعیه چند جا برن . پس اگر کسی ، قصد ازدواج داشته باشه نیازی به دست دست کردن نداره . اگرم شرایط بهانه باشه ، مالی و .‌… ارتباط با نامحرم شرایطو بدتر میکنه . با شناخت بیشتر همدیگر را بپسندند و در نهایت برای ازدواج اقدام کنند، ولی کسب شناخت و … منوط به برقراری رابطه دختر و پسری نیست؛ چراکه اینگونه روابطه تالی فاسدهای خاص خودش را دارد و در اخر هم نتیجه مطلوب به طرفین نمی‌دهد. توصیه ما به شما این است که جهت شناخت بهتر از طرف مقابلتان بعد از چند جلسه جهت آشنایی خانواده‌ها بهتر است مدتی را با نظارت خود خانواده‌ها شما با ایشان مرتبط شوید و بررسی کنید که چقدر در جهات اعتقادی، اخلاقی، فکری، رفتاری، فرهنگی، خانوادگی و سلایق و علایق، خواست‌ها و تمایلات شبیه هم هستید. این روش شناخت ریسک کمتری دارد؛ چرا که با نظارت خانواده‌ها همراه است و همچنین خانواده‌ها نیز می‌توانند در کسب شناخت بیشتر و بهتر هم به شما و ایشان همفکری بدهند.موفق باشید.

الان موندن بااین مرد متاهل ازنظر شرعی وانسانی اشکال دارد؟من دوس ندارم حق الناسی به گردنم باشه لطفا راهنماییم کنیدممنونه خوبه که نمیخواید آسیبی برسونید . خودتونو جای اون خانم بزارید ، داداش و مامانم گفتند ۱۱۴تا، بعد هیچی به ظاهر خوب بود، ولی پسره فرداش گفت میره مسافرت، بعد از سه روز اومد گفت نمی خوامت،دوستت ندارم التماس کردم گریه کردم بگو مشکل چی حلش کنم اگر مهریه اس فرصت بده با خانواده ام حلش کنم نترس قبول میکنند،ولی گفت بگم له میشم،ولم کرد و هفته بعدش یعنی هشت عزیزم منم تقریبا مشکل شما رو دارم و حتی تایپیک هم زدم درمورد سایت صیغه موقت حیله استادم باز خوش بحال تون که خیلی هم با طرف دوست نبود دید درکت میکنم میفهمم چقدر سخته که طرف بهت دروغ بگه و ولت کنه و بره منم این شکست رو سه ماه پیش تحمل کردم منم فک میکردم چون استادمه عاشقمه و اینکه میگه کسی رو جز تو نمی گیرم راست میگه ولی برگشت شهرستان شون و گفت نامزد سابقم پشیمون شده میخواد برگرده یعنی تمام روز و شبم تا چند وقت مثله هم شده بود از بس که دوسش داشتم و اینکه خیلی منو بهسلام من یه دختر ۲۵ ساله هستم و شاغل اتفاقی با سایت آشنا شدم و عضو شدم چیزی که الان دغدغه منه و منو گیج کرده راه اشنایی برای ازدواجه

و دو تا سوال از خدمتتون دارم.

1) راستش ایمان و تحصیلات ، برای من دو ملاک خیلی خیلی مهمی هستند. البته تفاوت سنیمون هم که به نظر زیاد میاد. حالا از نظر شما و خداوند (طبق اون حدیث که اگر به ایمان و امانت داری فرد ، مطمئن هستید ….)
اگر ایشون رو رد بکنم ، مورد رضایت خدا میتونه باشه و یا خیر ؟؟ یعنی میخوام بدونم حق دارم معیار تحصیلات رو برای خودم انقدر بزرگ بکنم یا نه ؟؟

درضمن ایشون قصد ادامه تحصیل ندارن و با کار کردن خانوم هم مخالف ان.
من یه دختر محجبه هستم و تا حالا هم راجع به ازدواج در سایت همسریابی موقت و دائم شیدایی هیچ تصمیمی نداشتم اما حالا که سنم ایجاب میکنه نمیدونم از چه طریقی باید واسه این موضوع جلو برم من اهل دوستی و آشنایی های خیابونی نیستم همکارها هم همه متاهل هستن و مورد مناسبی نیست و از طرفی از پسری هم که به حرف مادرش باشه و مادرش به شکل سنتی و با عکس و این چیزا عروس انتخاب کنه بدم میاد(فکر میکنم نظر خانواده شوهر در آینده توی زندگی مشکل ساز میشه) حالا تکلیف آینده من چی میشه؟آیا اشتباه میکنم؟یا باید اونقدر منتظر بمونم که یه روزی با یه فرد مناسب آشنا بشم؟ خودش وابسته کرده بود ولی رفت خیلی راحت و با بی رحمی تمام و سلام الهی عزیزم ..متاسفم برااینجور پسرا اول میان طرفووابسته میکنن بعدمیرن ابجی بسپارش دست خدا خودش جواب دل شکستتومیده گلم توکلت بخداباشه میدونم خیلی سخته برات ولی فراموشش کن حتما لایقت نبوده مطمن باش خوشبخت نمیشه چن بااحساس توبازی کردهمن بیشتر از این عذاب می کشم که حتی لحظه جدایی هم ابراز علاقه میکرد و بهم گفت ازت خواهش میکنم نفرینم نکن نمیدونم من دوس ندارم کسی رو نفرین کن ولی با خدای خودم عهد بستم که بهترین پسر رو سر راهم قرار بده تا من بتونم این استاد حیله گر رو فراموش کنم ولی دوست عزیز مطمئن باش خدایی که اون بالاس ج این جور افراد رو میده که خیلی راحت میان با احساسات دخترهای معصوم بازی میکنن وقتی طرف تکلیف زندگی ش معلوم نیس به نظرم اصلا حق نداره بیاد یه دختر رو به خودش وابسته کنه ولی خداروشکر کن الان ولت کرده اگر خدایی نکرده بعد از ازدواج میگفت نمیخوامت میخواستی چیکار کنی روز بعدش عقد کرد با دخترعمه اش،ین دو تا موردی که گفتید با هم در تناقض هستن:اهل دوستی و آشنایی های خیابونی نیستم و از طرفی از پسری هم که به حرف مادرش باشه و مادرش به شکل سنتی و با عکس و این چیزا عروس انتخاب کنه بدم میاددر واقع شما میخواید پسر اهل دوستی و آشنایی باشه؟؟؟اینظور که نمیشه، اگر اون پسر اهل دوستی و … نیست، پس قاعدتا باید خانواده اش مورد بهش معرفی کنند؛ خانواده اش هم قاعدتا باید از همسر پسرشون خوششون بیاد.بنظرم این دیدگاه اشتباه است.اتفاقا بنظرم اگر خانواده شا شما رو اول بپسندن و بعد پسرشون، مشکل ساز شدن در آینده کمتره.ایا این ظلم نیست که با احساس یکی بازی کنه و بدون دلیل و طلب حلالیت ولش کنی و بری با یکی دیگه عقد کنی،ینکه چه اتفاقی افتاد که طرف مقابلتان علیرغم اینکه با خانواده برای خواستگاری اقدام کرد ولی بعدا پشیمان شد و درنهایت با کسی دیگر ازدواج کرد، بهتر است بیش از این به آن فکر نکنید؛ چرا که می‌تواند دخترای گل و معصوم زیادی هستند ک خام دروغ های پسرا میشنپسر اگه مرد باشه و بامرام دست خانوادشو میگیره و برا رسیدن ب عشقش تلاش میکنه۸۰ درصد دوستیا ب بهانه ازدواج ب ازدواج ختم نمیشن و این وسط فقط احساس پاک دختر جریحه دار میشهاگرم بشه ۴۰ درصدشون بعد ازدواج سایت صیغه موقت دچار شک و بدگمانی میشنب خداتوکل کن،انشالله بهترینا قسمتت میشهدلایل مختلفی داشته باشد و بیخود ذهنتان را درگیر کند؛ از طرف کار از کار گذشته است و فکر کردن به آن تغییری در وضعیت شما نخواهد کرد. پس بهتر است این مسئله را قبول کنید و از آن به عنوان یک تجربه هرچند تلخ بپذیرید و به خدای خودتان برگردید و به او توکل کنید تا این مرحله از زندگی را سپری کنید و آنچه خیر است برای شما رقم بزند.موفق باشید.2) آیا در نظر اسلام ، تفاوتی این بین دو مدل خواستگاری هست که دختر و پسر از قبل شناخت کمی از هم داشته باشن یا کاملا غریبه باشن ؟؟
راستش با این که اکثر افراد مذهبی انگار مورد اول رو ترجیح میدن و باهاش مشکلی ندارن ، من خیلی سخت میتونم با این مسئله کنار بیام. آیا طرز دیدم درسته ؟؟ و یا باید اصلاح شه ؟؟؟

این خیانت نیست،ایا خدا جوابشو میده(البته من توبه کردم دیگه به هیچ کس اعتماد نکنم)تکلیف قسمی که پسره به دروغ خورده چی؟؟تقصیر من چی که تو کار انجام شده قرار گرفتم؟تکلیف خواهر و مادر پسره که دوتا جوان که همدیگررو دوست داشتند از هم جدا کردند چی(مادر و خواهرش در باطن موافق نبودند)؟

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true